مبلمان و تعمیرات مبلمان

دانستنیهای راجع به انواع مبلمان ، تعمیرات و رویه کوبی مبل

مبلمان و تعمیرات مبلمان

دانستنیهای راجع به انواع مبلمان ، تعمیرات و رویه کوبی مبل

نگهداری از مبلمان منزل

نکاتی درباره  نگهداری مبلمان

مبل را در مکان های خیلی گرم و خیلی سرد قرار ندهید. می بایست محل چیدمان مبل با فاصله حداقل یک متر از دستگاههای گرمایشی (بخاری،شوفاژ و ...) قرار گیرد.

از نگه داری مواد قابل اشتعال و شیمیایی،اجسام برنده در نزدیکی مبل و گداشتن اجسام سنگین،غیر متعارف و تیز روی وسایل خودداری نمایید.

از قراردادن مبل در معرض نور مستقیم خورشید،مکان های مرطوب،نمناک و دارای گرد و غبار خودداری فرمایید.

مبل را در جایی با سطح یکنواخت،صاف و خشک قرار دهید و موقع جا به جا کردن مبل ،هرگز آنها را روی زمین نکشید و از ضربه خوردن به آن جلوگیری نماییید.

در صورت نیاز به جا به جایی مبل در فواصل طولانی و برای جلوگیری از بروز آسیب،آن را از مونتاژ خارج نمایید.(توصیه می شود جهت انجام این امر از تجربه و مهارت متخصصین ما استفاده نمایید.)

چنانچه قصد عدم استفاده از مبلمان به مدت طولانی را دارید آن را با پارچه ای به صورت کامل پوشانده و از گرد و غبار و نور خورشید مصون سازید.

محصول را به غیر از کاربرد مصرفی خود مورد استفاده قرار ندهید و از نشستن بر روی دسته مبل ها و ایستادن بر روی صندلی ها پرهیز نمایید.

وسایلی که دارای ساختاری مشابه صندلی و یا چهار پایه می باشند هیچگاه نبایست به نحوی مورد استفاده قرار گیرند که از حالت تعادل خارج گردند،این عمل دردرازمدت باعث بروز اشکال در محل های مورد اتصال خواهد شد.

در هنگام استفاده از مکانیزم های متحرک،مراقب قسمت های نوک تیز و سخت آن (دستگیره ها،لولا ها،چارچوب فلزی و ... ) باشید و به کودکان اجازه بازی با اجزای متحرک مبل را ندهید.

اگر احساس می کنید مبلمان شما نیاز به تعمیر دارد ،حتما در اسرع وقت با واحد خدمات پس از فروش تماس حاصل نمایید،زیرا تاخیر در این کار باعث خرابی بیشتر می شود.

قبل از انجام تعمیرات و تغییر دکوراسیون منزل،مبل را از محل چیدمان دور و اقدامات محافظتی را به عمل آورید.

در خصوص نظافت لوازم الکتریکی به کار رفته در مبل ،ابتدا دو شاخه برق را از پریز خارج نموده و از یک پارچه خشک جهت تمیز نمودن آن استفاده نمایید. 

مراقبت های پارچه

 نظافت و لکه برداری از روی پارچه دارای شرایط و محلول های خاص می باشد.

نخ های بیرون آمده از پارچه ها یا درزها را نکشید بلکه آنها را بدون اینکه آسیبی به پارچه وارد گردد از انتها ببرید.

 روکش های قابل شستشو را در صورت امکان با دست و به وسیله آب سرد و صابون شستشو و جهت جلوگیری از اختلاف میان رنگ ها،کلیه روکش ها را با هم شستشو نمایید.

هرگز از پارچه های رنگی،برس های محکم و مواد شیمیایی پاک کننده مانند مایع سفید کننده،استون،الکل،تینر و... جهت نظافت مبل استفاده ننمایید.

بهتر است برای تمیز کردن پارچه مبل از برس های نرم و کوچک جاروبرقی استفاده نمایید.

جهت خشک نمودن مبل به هیچ عنوان از نور مستقیم خورشید و یا اتوی داغ استفاده ننمایید،برای این منظور از یک سشوار با درجه حرارت کم و حرکات چرخشی استفاده نمایید.

مراقبت از رنگ مبلمان

قرار دادن اشیای خیس و یا پاک کننده های شیمیایی و یا لوازم آرایشی ممکن است به رنگ مبلمانتان اسیب بزند و یا لکه ای ثابت روی آن ایجاد کند

در صورت ایجاد لکه بر روی مبلمانتان آن را  با آب نشویید و از واکس های مربوط به این کار استفاده نمایید تا آسیبی به رنگ مبل نزند.

از گذاشتن لوازم داغی همچون لیوان داغ و ظرف غذای داغ بر روی لوازم چوبی پرهیز کنید چون سریعاً ایجاد لک نموده و ممکن است رنگ روی کار را آب کند.

از گذاشتن وسایل تیز بر روی محصولات خود داری نمایید چون امکان کنده شدن رنگ به وسیله شی تیز وجود دارد.

اگر محصول مورد نظر شما تازه رنگ شده است از گذاشتن وسایل سنگین بر روی آن به پرهیزید چون باعث میشود رنگ محصول دچار مشکل شود و اثر خود را بر سطح بگذارد.

از گذاشتن وسایل خیس بر روی صندلی و مبل خود داری کنید چون در این صورت لکه های بزرگ سفیدی بر روی سطح رنگ ظاهر خواهد شد و بردن آن لک به وسیله پارچه خیس صحیح نمیباشد.

در صورت مشاهده لک بر روی میز و نرفتن آن از سابیدن آن خود داری کنید چون در آن صورت به بافت رنگ صدمه خواهید زد در صورتی که لک بر روی آن هنوز پا برجاست.

حتی زمانی که روی سطح مبلمان لکه ای نباشد برای ماندگاری رنگ بر روی لوازم چوبی تان هر چند وقت یک بار بر روی آنها واکس بمالید.

در صورتی که محصول شما پولیشی باشد مشکل خاصی برای آن به وجود نمیاید فقط هر چند یکبار بر روی سطح آن واکس بمالید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.