مبلمان و تعمیرات مبلمان

دانستنیهای راجع به انواع مبلمان ، تعمیرات و رویه کوبی مبل

مبلمان و تعمیرات مبلمان

دانستنیهای راجع به انواع مبلمان ، تعمیرات و رویه کوبی مبل

پرسش های متداول در زمینه تعمیر مبل

آیا بازدید و مشاوره جهت تعمیر مبلمان رایگان است ؟

بله اما با توجه به ترافیک موجود در شهر تهران و جهت جلوگیری از اتلاف وقت، بهتر است ابتدا تصاویر مبلمان خود را از طریق شبکه هایی همچون وایبر و واتس آپ جهت بررسی و اطلاع از هزینه تعمیرات مبل برای ما ارسال نمایید. 

ادامه مطلب ...

رویه کوبی در صنعت مبلمان چیست ؟

رویه کوبی حرفه ای سخت و پر دردسر در زمینه صنعت مبلمان است و به افرادی که در این شغل هستند رویه کوب میگویند، باید بدانید که رویه کوبی به دودسته تقسیم می شود :رویه کوبی فریم مبل رویه کوبان تنها بر روی فریم و یا به اصطلاح کلاف مبل کار می کنند. کلاف مبلی که قرار است رویه کوبی شود در اختیار متخصص فن قرار می گیرد. فنر بندی ، پر کردن محتوا ( ابر و اسفنج ، فوم ، پنبه و … ) الگو برداری پارچه مبل ، پارچه کوبی ، نصب سرمه و نوار و در آخر در صورتی که مبل نیاز به لکه گیری داشته باشد ( مبلهایی که فریم رنگ کاری شده داشته باشند ) لکه گیری می کنند.

رویه کوبی مبل تعمیریرویه کوبی مبل تعمیری مانند رویه کوبی فریم است با این تفاوت که ابتدا پارچه مبلی را شکافته ، محتویات فرسوده را از آن خارج میکنند و در صورتی که فریم نیاز به تعمیر مبل داشته باشد ، ابتدا آنها را تعمیر و سپس مبل را رویه کوبی می کنند.

راهنمای جامع خرید مبل

از کجا مبلمان خرید کنیم

خریداران امروزی انتخاب‌های زیادی در پیش روی خود دارند و مراکز عرضه مبلمان در چند سال اخیر بسیار گسترده شده اند. بهترین کار این است که سری به چند فروشگاه مختلف بزنید و نگاهی به کل محصولات آن بیندازید. زمان جستجو به کیفیت کالاهای ارائه شده، قیمت، و خدمات پس از فروش هم دقت کنید.
 
ادامه مطلب ...

تفاوت فوم گرم و سرد

فوم گرم :

علت نامگذاری فوم گرم نوع ساخت آن هست رویه کوبی مبلمان که در دمای بالای کوره پخته می شود. فوم گرم نسبت خاصیت بارز فوم گرم سفت بودن آن هست که البته این خاصیت به مرور بر اثر استفاده کم می شود و فوم نرم تر می شود. خاصیت ارتجاعی فوم گرم به مرور کمتر می شود و بعد از چند سال به قول افت میکند و اصطلاحا جا می اندازد.

فوم سرد :

یکی از انواع فوم های پلی یورتان می باشد که در صنعت شاخه خاصی از آن به نام فوم سرد شناخته می شود. همچنین در طبقه بندی فوم های پلی یورتان از نظر ساختار سلولی، تعمیر مبلمان فوم سرد در طبقه فوم های سلول باز جای می گیرد. نامگذاری فوم سرد هم به دلیل استفاده از حرارت غیرمستقیم یا دمای کم، در مراحل ساخت می باشد، دمای کم فرصت بیشتری برای شکل گیری مولکولهای این فوم می دهد و به همین دلیل حالت ارتجاعی این فوم نسبت به فوم گرم بیشتر بوده و به طور ملموسی نرم تر از فوم گرم می باشد.

در فوم سرد، ساختار سلول های درون فوم باز بوده و با یکدیگر ارتباط دارند به گونه ای که در هنگام اعمال فشار بر این نوع فوم، هوای موجود در درن سلول ها جابجا شده و این خاصیت موجب انعطاف پذیری و نرمی فوم پلی یورتان می گردد. پس از برداشته شدن فشار از روی فوم دوباره از طریق مجاری باز سلولی هوا به درون فوم بازگشته و فوم به حالت قبل از اعمال فشار خود باز می گردد. فوم های سرد در مقایسه با فوم گرم طول عمر بیشتری دارند و دچار افت یا از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود نمی شوند. باور نمی کنید به صندلی اتومبیل خود دقت کنید. صندلی اتومبیل ها از جنس فوم سرد هستند که با گذشت چندین سال شاید فقط نیاز باشد روکش های آن تعویض شود.

فوم ها معمولا در اندازه های مختلف (ضخامت)مانند ۱۰، ۱۳ و یا ۱۵ سانتی متری به بازار عرضه میشوند.بنابراین برای ساخت دسته های مبل، قسمت های نازک و ظریف یک مبل با توجه به ضخامت فومها نمی توان از فوم استفاده کرد (در این قسمت ها از اسفنج های نازک استفاده میشود).

همچنین قالب فوم ها میتواند ساده (تخت) یا محدب (عدسی)‌باشد. در قالب ساده هردو طرف فوم تخت است اما در قالب محدب یک طرف فوم تخت و یک طرف دیگر آن به صورت محدب است.

قالب محدب یا عدسی فوم معمولا در جاهایی که برجستگی نیاز باشد استفاده می شود مانند نشیمنگاه مبلمان، البته در برخی مدل های مبلمان و نه همه آنها چنین تیکنیکی می تواند موثر باشد.

نکات پیش از خرید مبلمان

برای خرید مبلمان شتاب‌زده عمل نکنید زیرا تصمیم شتاب‌زده وقت و پول شما را هدر می‌دهد. اگر شما برای خرید وسیله مورد نیازتان به اندازه کافی فکر نکرده باشید، با دو مشکل رو به رو می‌شوید که چندان برای شما خوشایند نخواهند بود.


یکی اینکه ممکن است مجبور شوید آنچه را خریده‌اید پس بفرستید و دوم اینکه مجبور شوید با وسیله‌ای زندگی کنید که با آن احساس خوبی ندارید. هنگامی ‌که تصمیم می‌گیرید برای خرید مبل اقدام کنید، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:  ادامه مطلب ...