مبلمان و تعمیرات مبلمان

دانستنیهای راجع به انواع مبلمان ، تعمیرات و رویه کوبی مبل

مبلمان و تعمیرات مبلمان

دانستنیهای راجع به انواع مبلمان ، تعمیرات و رویه کوبی مبل

اصطلاحات خرید و فروش مبل

برخی اصطلاحات خرید و فروش مبل

کلاف: به بدنه و چارچوب اصلی مبل که عمدتاً از چوب ساخته می‌شود، کلاف می‌گویند. کلاف مبل‌ها بیشتر از چوب روس یا چوب راش ساخته می‌شود و استحکام آن نقش بسیار مهمی در دوام مبل دارد.  ادامه مطلب ...

یک راهنمای جامع برای خرید مبلمان

همه افراد از داشتن خانه ای که به درستی مبلمان شده باشد لذت می‌برند، البته فراموش نکنید که مبلمان تنها به میز و مبل و صندلی محدود نمی‌شود و ویترین، کشو، و حتی جاکفشی و بسیاری از موارد دیگر را نیز در بر می‌گیرد. اگر قصد خرید مبلمان دارید، امیدواریم پیش از هر کاری این راهنما را بخوانید، شاید برخی از آگاهیهای آن به کارتان آید.

هدف این نوشتار آشنا کردن شما با اطلاعات پایه ای و رهنمودهای اولیه ای است که به واسطه آن هم از خریدتان راضی باشید و از آن لذت ببرید، هم بهای گزافی بابت آن پرداخت نکنید.  ادامه مطلب ...

راهنمای جامع خرید مبلمان

هدف مقاله اخیر آشنایی شما با اطلاعات پایه ای و رهنمودهای اولیه ای است که به واسطه آن قادر شوید هم از خرید خود راضی بوده و از آن لذت ببرید و هم بهای گزافی بابت آن پرداخت نکنید.  ادامه مطلب ...

چند روش برای برق انداختن وسایل چوبی!

وسایل چوبی منزل به خاطر مقاومت و دوامشان و گرما بخشیدن به دکوراسیون داخلی همواره پر طرفدار بوده است. چیدانه مطلبی در این باره منتشر کرده است و در آن ۷ نکته در مورد تمیز و براق کردن وسایل چوبی به همراه چند راه ساده و راحت آموزش می‌دهد. اگر شما هم یکی از طرفداران وسایل چوبی منزل هستید و می خواهید همیشه آن ها را تمیز و درخشان ببینید با این مطلب همراه شوید :  ادامه مطلب ...

روش تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

اگر برای خرید پارچه مبلی چرمی برای رویه کوبی مبلمان خود به مغازه ای مراجعه کنید ، عموما این گفته را از فروشنده خواهید شنید : تمام ( و یا دست کم همان جنسی که شما قصد خرید آن را دارید ) اجناس فروشگاه ما از چرم اصل و طبیعی ساخته شده اند.

آیا روشی برای شناختن چرم طبیعی از چرم های مصنوعی وجو دارد . در زیر به معرفی چند روش ساده و نسبتا دقیق خواهیم پرداخت.

بوی چرم : چرم های طبیعی دارای بوی خاصی هستند و به سهولت از بوی چرم های مصنوعی شناخته میشوند .

پشت چرم : اگر به پشت چرم نگاهی بیندازید خواهید دید که در چرمهای طبیعی بافتی ریش ریش و تقریبا محکم تمام سطح پشتی چرم را فرا گرفته در عوض چرم های مصنوعی عموما در سطح پشتی خود دارای لایه ای نخی برای استحکام بیشتر هستند . در صورت وجود چنین لایه ای بدون تردید جنس مورد نظر از جنس چرم مصنوعی است. برای دیدن سطح پشتی اجناس چرمی لبه های دوخته شده کالا را برگردانید .

بافت چرم : به بافت چرم با دقت نگاه کنبد . اگر بافت چرم دارای الگوی قابل شناسایی ( تکراری ) باشد بدون شک کالای مورد نظر شما از چرم مصنوعی ساخته شده است .

لمس کردن چرم : چرم طبیعی لطیف و انعطاف پذیر است .

شناسنامه : کالاهایی که از چرم طبیعی ( مخصوصا گرانبها ) ساخته میشوند معمولا دارای شناسنامه هستند و مشخصات چرم در آنها ذکر شده است .

قیمت کالای چرمی : چرم طبیعی بسیار گرانتر از چرم مصنوعی است . در واقع عامل اصلی اهمیت تشخیص چرم مصنوعی و چرم طبیعی همین موضوع است . بنابراین به کالایی که گفته می شود از چرم طبیعی ساخته شده است و دارای قیمت پایینی است اعتماد نکنید و در مواقعی که دارای قیمت بالایی است از روشها بالا استفاده کنید .