مبلمان و تعمیرات مبلمان

دانستنیهای راجع به انواع مبلمان ، تعمیرات و رویه کوبی مبل

مبلمان و تعمیرات مبلمان

دانستنیهای راجع به انواع مبلمان ، تعمیرات و رویه کوبی مبل

انواع مبلمان

چگونگی و انواع مبلمان :

دو نوع مبلمان اصلی وجود دارد ، مبلمان روکش‌دار و مبلمان موردی . مبلمان روکش‌دار به آن دسته از مبلمانی گفته می‌شود که در آن‌یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در صورت نیاز در آن فنر می‌گذارند تا قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آن را روکش می‌کنند ، مانند مبل‌های نشیمن و کاناپه‌ها که دارای بالشتک هستند. مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیه‌ای اطلاق می‌شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند ، مانند : میز ، ویترین ،کابینت و قفسه .  

هر یک از این دو نوع مبلمان می‌توانند از اجناس مختلفی ساخته شوند که عموماً انواع چوبی و غیرچوبی آن در بازارهای ایران موجود می‌باشند. عمده محصولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلی) یا چوب نرم ساخته می‌شوند .

چوب سخت به چوب درختانی نظیر ماهون (ماهاگونی) ، گردو ، افرا ، بلوط ، گیلاس ، غان (توس) ، ساج ، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر کاج و صنوبر ، ماموت (چوب سرخ) ، و سدر اطلاق می‌شود . مبلمانی که از چوب‌های نرم ساخته‌شده باشد به‌مراتب از چوب‌های سخت ارزان‌تر است .


جنس بالشتک‌ها و پارچه :

جنس پارچه‌های رومبلی، نوارهای دور دوزی ، پدهای نشیمن ، و فنرهای بکار رفته در مبلمان متفاوت است و درعین‌حال تعیین‌کننده میزان راحتی و سفتی مبل است . به این منظور از فنرهای ساده کویل ، فنرهای دو سر مخروطی کویل ، فنرهای زیگزاگ ، و مارپیچی که به‌وسیله یک نخ یا مفتول سیمی یا گیره به هم متصل شده‌اند استفاده می‌شود .

داخل آن‌هم با پارچه ، پلی‌استر ، و پلی اورتان پر می‌شود . معمولاً رنج استفاده از اورتان به دلیل دوام و مقاومت بالا ، وزن کم، و برخورداری از خاصیت ضد بیدی بیش از سایر موارد مشابه است . هرچند کیفیت فوم‌های به کار گرفته‌شده با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارد ، بهترین آن‌ها فوم‌های متراکم‌تر هستند که میزان اورتان موجود در آن‌ها بالاست .

برای روکش نیز از پارچه‌های مختلف طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود . در حین خرید باید دقت کنید که جنس پارچه چیست و طرز نگهداری آن چگونه است . جنس پارچه در ارتباط مستقیم باقیمت مبلمان است و هر چه مرغوب‌تر باشد قیمت مبلمان هم افزایش پیدا می‌کند . این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که کارخانه‌های تولید پارچه هیچ‌گاه پارچه‌ مبلی به‌کاررفته در مبلمان را جزء ضمانت خود به‌حساب نمی‌آورند .


قاب اصلی نشیمن ( کلاف ) :

این بخش یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مبلمان است و در تعیین قیمت نقش اساسی دارد . قاب‌ها را اصولاً از جنس چوب‌های سخت ، و گاهی استیل و تخته‌های لمینت یا پلاستیک فشرده می‌سازند. البته شما قادر به رؤیت این بخش نیستید ، به همین دلیل برای آزمودن به پد مبل فشار وارد کنید و ببینید که آیا قاب قابل حس کردن است یا خیر . اگر بتوانید قاب را حس کنید به این معناست که پس از مدت‌زمان کوتاهی باید آن را دور بیندازید. همچنین یک‌بار روی آن بنشنید تا مطمئن شوید که پد بالشتک در همه‌جا یکسان است و پستی‌وبلندی ندارد .


چه زمانی مبلمان استیل خرید کنیم ؟

اگر از مدتی قبل برای خرید خود برنامه‌ریزی داشته باشید ، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه فصلی نیز بهره‌مند شوید . البته گاهی اوقات ممکن است کالای موردنظر شما آماده نباشد و بر طبق سفارش ساخته شود که این مدت‌زمان چیزی در حدود ۶ الی ۸ هفته به طول می‌انجامد . خرید های متنوع با تخفیف های ویژه در سایت مبلمان آلفا ارائه می شود.


از کجا مبلمان بخرم ؟

خریداران امروزی انتخاب‌های زیادی در پیش روی خوددارند و مراکز عرضه مبلمان استیل در چند سال اخیر بسیار گسترده شده‌اند . بهترین کار این است که ابتدا در اینترنت در مورد کالای موردنظرتان تحقیق کنید و سپس سری به چند فروشگاه مختلف بزنید و نگاهی به‌کل محصولات آن بیندازید . زمان جستجو به کیفیت کالاهای ارائه‌شده ، قیمت ، و خدمات پس از فروش هم دقت کنید.


برچسب‌های قیمت را مطالعه کنید :

زمانی که می‌خواهید مبلمان استیل بخرید حتماً مطمئن شوید که کلیه اطلاعاتی که فروشنده و کارخانه سازنده در اختیار شما قرار می‌دهند را به‌خوبی مطالعه کرده‌اید . اکثر شرکت‌های سازنده موظف هستند که اگر داخل محصولات خود از وینیل و یا سایر مواد مصنوعی استفاده می‌کنند در شرح محصول قید کنند . این نوع مواد مصنوعی قادرند تا ظاهر چرمی ، چوبی ، و مرمری به مبلمان بدهند . در ضمن اگر در برچسب مواد سازنده تنها نام یک نوع چوب به‌کاررفته باشد ، کلیه روکش‌ها و سطوح مبلمان نیز می‌بایست از همان چوب ساخته‌شده باشند . رویه کوبی مبل نیز باید تضمین شود .


ضمانت و مرجوعی :

شرح ضمانت هرگونه اسباب و اثاثیه‌ای را که می‌خواهید بخرید به‌دقت بررسی کنید و ببیند سیاست‌های شرکت به هنگام پس دادن کالا چگونه است .


فروشنده خود را بشناسید :

مشتری‌های عاقل پیش از خرید فروشنده موردنظر خود را به‌دقت شناسایی می‌کنند . از همسایه‌ها و دوستان خود در مورد شرکت عرضه‌کننده مبلمان استیل سؤال کنید و به خاطر داشته باشید که فروشنده خوب کسی است که تمامی سؤالات شمارا با دقت و صبر و حوصله به‌طور کامل پاسخ دهد و شمارا اجبار به خرید آنی نکند . هدف فروشنده خوب جلب رضایت مشتری است و آن‌ها دوست دارند که شما شرکتشان را به سایر دوستان و آشنایان دیگر خود نیز معرفی کنید .


نتیجه گیری کلی:

برای دریافت بهترین نتیجه موارد زیر را فراموش نکنید:


    قبل از خرید مبلمان استیل به‌طور کامل برنامه‌ریزی کنید

    بودجه را تعیین کرده و تا آخر بر طبق همان عمل کنید

    در بازار چرخی بزنید و از سرویس‌های مختلف باخبر شوید

    کلیه اتیکت‌ها و برچسب‌های شرکت سازنده را مطالعه کنید

    از نحوه ساخت مبلمان استیل و کیفیت کالاهای استفاده‌شده مطمئن شوید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.