مبلمان و تعمیرات مبلمان

دانستنیهای راجع به انواع مبلمان ، تعمیرات و رویه کوبی مبل

مبلمان و تعمیرات مبلمان

دانستنیهای راجع به انواع مبلمان ، تعمیرات و رویه کوبی مبل

مبل چرم

مبل چرم طبیعی بدلیل آنکه چرم آن از پوست حیواناتی مانند گاو و گاومیش و بوفالو و گاها برای مبلهایی که چرم آنها از تکه های کوچکتری استفاده میشود از پوست بز استفاده میشود علاوه بر استحکام و عمر زیاد با پوست انسان هارمونی داشته بعنوان مثال اگر کسی حساسیت پوستی داشته باشد و بدون لباس روی مبل چرم طبیعی بخوابد و یا بنشیند ایجاد حساسیت نمیکند ولی چرم مصنوعی چون از مواد شیمیایی فرآوری میشود ممکن است واکنش نشان دهد و چرم و پوست طبیعی درست مانند پوست انسان تنفس داشته که باعث عرق نکردن و یا کمتر عرق کردن خواهد شد با اینگه سطح چرم بارها رنگ میشود وتحت فشارو حرارت بالا سطح آن سیقل و واتر پروف میگردد باز هم مانع از تنفس چرم که امری ذاتی است نمیشود ضمنا کلیه موادی که در فراوری چرم (تبدیل پوست خام به چرم) و رنگ آمیزی آن استفاده میشود زیر نظر مهندسین کار آزموده و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته از بهترین تولید کنندگان دنیا مانند بایرآلمان و سیبا گایگی سوییس و امثالهم تهیه میگردد که در این پروسه طولانی و پیچیده چرمی بنام چرم مبلی تهیه میگردد که حتی مصرف کنندگان محترمی که در این زمینه تخصصی ندارند هم با لمس وکشش وبوییدن و نگاه کردن تا حد زیادی به کیفیت خوب چرم پی خواهند برد.


مبل چرم به دلیل اینکه از پوست گاو و بوفالو و گاومیش تهیه می‌گردد از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و طولانی بودن عمر مبلمان گران بودنش را جبران می‌کند و میتوان گفت عمر مبل چرم نسبت به مبل چرم مصنوعی از 2 تا 4 برابر بیشتر است. البته گاهی که از تکه چرم‌های کوچکتری استفاده می‌شود از چرم بزی هم استفاده می‌شود. تعمیرات مبلمان چرم و رویه کوبی آنها نیاز به متخصص این امر دارد .


مبل چرم بدلیل اینکه از پوست حیواناتی مانند گاو و گوسفند و بز تهیه می‌گردد و پوست حیوانات بطور ذاتی با پوست انسان هارمونی دارد (شباهت دارد) و درست مثل پوست انسان تنفس می‌کند اولا عرق نمی‌کند یا خیلی کم عرق می‌کند و از طرف دیگر افرادی که پوست بدنشان حساس می‌باشد در هنگام استفاده از این قبیل مبلمان حتی بدون لباس پوستشان واکنش نشان نداده و ایجاد حساسیت نمی‌نماید با توجه به اینکه هنگام رنگ آمیزی مبل چرم بارها رنگ می‌شود و تحت فشار و حرارت بسیار بالا سعی میشود که سطح آن واتر پروف (ضد آب) گردد ولی بازهم نمی‌توانیم مانع از تنفس چرم شویم چون این پدیده در پوست یک امر ذاتیست.


در رنگ آمیزی مبل چرم معمولا از بهترین رنگ‌های خارجی و از بهترین برندها و ازجنس پلی یورتان انتخاب می‌گردد که هم کمتر عرق می‌کند و ایجاد حساسیت نمی‌کند. در انتخاب رنگ تولید کننده مبل چرم ناچار است بهترین را انتخاب کند چون که این رنگ‌ها اگر ضد عرق - ضد خش - ضد سایش و انعطاف پذیر نباشند خیلی زود قبل از اینکه مبل چرم خراب شود. با توجه باینکه یک مبل چرم خوب پس از رنگ آمیزی چهره واقعی خود را که همانا طرح -رنگ - لطافت - استحکام و سایر خصوصیات باشد را نشان داده و مشتریان محترم حتی کسانیکه دارای تخصص هم نیستند با لمس کردن نگاه کردن و بوییدن و کشش میتوانند تا حدود زیادی کیفیت مبل چرم را حس و درک نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.